Kanapévásárlás a kiterjesztett valóság segítségével
Ha valaha is rossz méretű bútort vagy dekorációt vásárolt otthonába, ismeri azt a frusztrációt, hogy nem tudja elképzelni, hogyan fog kinézni az adott darab a szobában, mielőtt elkötelezi magát a döntése mellett. Most, a kiterjesztett valóságnak (AR) köszönhetően, ez a múlt problémája lehet. Ez a technológia kiküszöböli a találgatásokat az online bútor vásárlásból azáltal, hogy segít megjeleníteni a mérethű bútorokat a szobában egy mobileszköz (például tablet, vagy mobiltelefon) kameráján keresztül.
Bemutatjuk, hogyan használhatjuk a 3D-s kiterjesztett valóságot, hogy magabiztosan vásárolhasson kanapét, és ne olyat vásároljon, amely nem igazán megfelelő. Szóval hogyan működik az AR, és hogyan segíti Önt döntésében, amikor új kanapét vásárol?
Kanapévásárlás a kiterjesztett valóságban: mi ez, hogyan kell csinálni, és miben segít?
A „kiterjesztett valóság” kifejezés a 90-es évek elején született, de ez nem jelenti azt, hogy az ötlet korábban ne létezett volna. Annak ellenére, hogy az AR-vel sok kísérlet folyt az 50-es évek végén, az okostelefonok megjelenéséig inkább a tudósok játékszere volt.
2013-ban a Google piacra dobta az okosszemüveget, de a magas ár, a biztonsági aggályok és a nem túl vonzó kialakítás miatt nem terjedtek el széles körben. Annak ellenére, hogy az elvárások magasak voltak, a Google Glass nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A nagy technológiai cégek azonban nem mondtak le az AR-szemüvegről. Ahogy telik az idő, egyre többet olvasunk a Google Glass AR headsetről, a Facebook Smart Glasses tervezési terveiről és az Amazon Alexa okosszemüvegéről, amelyek az AR technológiát képvielő hordozható változatai.
Bár egyre több bútorkereskedő és márka fordul az AR-hez, hogy javítsa vásárlói élményét, az AR még nem érte el széles körű elterjedését. A kiterjesztett valóságot széles körben használhatjuk az online bútorvásárlás során is. A 3D-s megjelenítés lehetővé teszi bármilyen bútordarab konfigurációját. Ezért a vásárlók konfigurálhatják és kombinálhatják kedvenc bútortárgyaikat, vonzóbbá téve vásárlási élményüket. Ez a vásárlási folyamatot egy magasabb szintre emeli.
Mindezen információk távlatában határozottan kijelenthetjük, hogy az AR jövője meglehetősen izgalmas. A technológiai cégek természetesen más módszerekkel is kísérleteznek a kiterjesztett valóság élményeinek bevezetésére, de most, amikor az AR-ről beszélünk, a márkák és a kereskedők az okostelefonokban rejlő lehetőségek kiaknázására összpontosítanak, hogy javítsák a vásárlási élményt.
Mi az a kiterjesztett valóság?
A kiterjesztett valóság áthozza és megjeleníti a digitálisan létrehozott tartalmat a való világba. Tehát a virtuális tartalommal való interakció során a felhasználók nincsenek kizárva a normál valóságból. A kiterjesztett valóságnak és a virtuális valóságnak eltérő használati esetei, technológiái és piaci lehetőségei vannak a kiskereskedelemben is.
A fő különbség a VR (Vitrual Reality - virtuális valóság ) és az AR (Augumented Reality - kiterjeszettt valóság) között az, hogy a kiterjesztett valóság felhasználói egyidejűleg láthatják az őket körülvevő valós világot, valamint a megjelenített virtuális objektumokat. Ez ellentétben áll a virtuális valósággal, ahol a felhasználók egy 3Dimenziós, számítógép által generált környezetbe lépnek be, amelyet az emberek kedvük szerint felfedezhetnek. Ez a technológia egy teljesen mesterséges világot hoz létre, ahol az emberek tárgyakat manipulálhatnak, vagy más műveleteket hajthatnak végre. Az ilyen jellegű virtuális élményhez az ügyfeleknek speciális fejhallgatókkal kell rendelkezniük, amelyek még mindig meglehetősen drágák.
Augumented Reality vásárlási funkciókat is kínál azáltal, lehetővé teszi számunkra, hogy 3Dimenziós képeket lássunk az otthonunkban lévő bútorokról a okostelefonunk, vagy tabletünk kameráinak segítségével, mely lehetővé teszi számunkra, hogy akár több tucat szófátt jelenítsünk meg ugyanabban a helyiségben, ezeket a terveket elmentsük, és folytassuk az elrendezések szerkesztését mobileszközön. Az AR segítségével kanapé vásárlás előtt jobb képet kaphatunk a termékek méretéről és alakjáról, így növelve a helyes vásárlási döntést. Van ilyen alkalmazása az Amazon-nak, a Wayfair-nek, vagy az IKEA-nak is.
A kanape-shop kanapétervező szolgáltatása keretében Ön több, mint 75 féle ülőgarnitúra modell közül választhat, több stílusban, szövet, szín és összeállításban, annak érdekében, hogy azonnal testreszabhassuk az új ülőgarnitúráját saját ízlése szerint.
Hogyan változtathatja meg az AR a bútorvásárlás módját?
Természetesen a fizikai üzletek azonban nem tűnnek el egyhamar, azonban a koronavírus-járvány kezdete óta a fizikai boltok váltak a második választási lehetőséggé a termékek vásárlására, mivel a vállalkozások a bezárások miatt elkezdték az online felületre áthelyezni tevékenységüket. Véleményünk szerint AR technológia játssza a vezető szerepet a bútor kiskereskedelem átalakulásában is, és az eddig tapasztalt haladás csak egy rövid előzetese annak, amit a jövőben látni fogunk.
A kiterjesztett valóság három fő előnye kanapé vásárlása során
Vásárlás előtti próba:
a kiterjesztett valóság digitális tartalommal megtölti a valós teret, így az ügyfeleink valós időben láthatják, hogyan nézne ki a kiválasztott új sarokgarnitúra a lakásukban, így minimalizálva annak kockázatát annak, hogy olyan ülőbútort vásárolnak meg, ami nem illik a szobába. Ennek a „vásárlás előtti próbának” a lehetősége rendkívül fontos, különösen magasabb árú termékek esetében. Így a vásárlóink virtuálisan kipróbálhatják a bútorokat, és nem kell aggódni egy esetleges rossz döntés miatt, ami óriási terhet vesz le a válláról egy éveket meghatározó beruházás előtt. Az AR tippeket, extra információkat, animációkat és interakciós lehetőségeket kínál az ügyfeleknek, hogy megmutassa, milyen összetettek a termékeink.
Kanapétervezés:
ez a termék testreszabását jelenti, melynek segítségével a sarokkanapé vásárlása előtt vizualizálhatjuk és módosíthatjuk a bútor méretét, színét és elrendezését. Ily módon segítünk csökkenteni vásárlóink szorongását a bútorvásárlás során, rengeteg választási lehetőséget biztosítva a teszteléshez. Legújabb kutatások szerint a vásárlók 77%-a szeretné használni a kibővített valóságot, hogy lássa a termékek különbségeit, például a különböző stílusváltozatokat, valamint az adott bútort különböző színekben. A vásárlók többsége a legszélesebb választékot keresi, hogy választani tudjon. Mielőtt bármit is vásárolna, kiválaszthatja a termék módosításait és az összes elérhető színválasztékot. Egy moduláris ülőgarnitúra egyedi elemekből a vásárló igényei szerint állítható össze, legyen szó egy L-alakú relax sarokkanapéről, vagy egy U-alakú sarokülőről, akár ágyazható kivitelben.
A cég iránti elköteleződés:
Egy nagy bútoráruházban a vásárlók körülbelül 80%-a termékinformációkat, véleményeket és árakat keres mobiltelefonján. Az AR segítségével a vállalatok digitális képeket használhatnak az egész üzletben információk, tippek, trükkök és útmutatók megosztására. Az AR kényelmes a bolti navigációhoz és a hűségjutalmakhoz is, amelyeket a vásárlók a elmenthetnek, és a számukra megfelelő időpontban beválthatnak.
Pszichológiai okok a kiterjesztett valóság használata mellett
A kutatások az alábbi 4 fő pszichológiai okot mutattak be, amiért az Augumented Reality technológia hozzájárul a vásárlási döntés meghozatalához.
Magasabb tulajdonosi érzés:
Amikor a vásárlók kapcsolatba lépnek a termék 3 dimenziós digitális modelljével az otthonuk nappalijában, sokkal sokkal szorosabb kapcsolatot éreznek vele, mint egy 2 dimenziós nyomtatott képpel. Ennek hatására jobban magukénak érzik, vagyis elkezdenek érezni valami „tulajdont” a tárgyon.
Hihetetlen történetmesélés:
Mindenki szeret valamilyen történettel, vagy hírrel részt venni az eseményekben. A kiterjesztett valóság technológiája segít abban, hogy bármilyen szempontot multimédiás platformmá változtasson, és bárki érdeklődését felkeltse. Éppen ezért használják az Augumented Reality technológiát nem csak a ülőgarnitúrák vásárlásakor, de például ingatlanértékesítés során, vagy a legújabb mesekönyvekben is.
Tényszerű ítélet:
Minden vásárló igyekszik biztonságban érezni magát, hogy végső soron jó döntést hozott egy hosszútávú beruházás során. Minden, az AR szolgáltatás segítségével vásárolt kanapé megfosztja a vásárlókat kétségeiktől, amennyiben 3D-s vizualizációt használnak az ÉS teszthez.
Csoda:
Az Augumented Reality élmények annyira elbűvölőek és érdekesek, hogy nem lehet nem belemerülni minden olyan csodálatos és szokatlan dologba, hogy valósággá tegyük. Azt az ülőbútort, amely boldoggá tesz, érdemes megvenni!
Elvisszük a bemutatótermünket és kanapéinkat otthonába
Az online bútorvásárlás egyik fő kihívása, hogy megpróbáljuk elképzelni, hogyan néz ki a tárgy a valóságban. De míg a nem passzoló pulóver visszaküldése viszonylag egyszerű folyamat, addig egy terjedelmes tárgyat, például egy étkezőasztalt, vagy sarokgarnitúrát, sokkal nehezebb visszaküldeni. A 3 dimenziós ülőgarnitúra modellek és az Kiterjesztett valóság igénybevétele elősegítheti a bolti élményt az online vásárlás folyamatában.
A termékekről 3D modellezéssel készített interaktív grafikus ábrázolásokkal, vásárlóink megtekinthetik a kanapékat akár otthonukban, melyeket elforgathatunk, kicsinyíthetünk vagy nagyíthatunk, különböző szövettípusokkal és színárnyalatokban. Kíváncsi, hogyan mutat egy relax kanapé, vagy meddig ér egy ágyazható kanapé kihúzható ágya?
Válassz otthon szolgálatatásunk igénybevétele esetén AR segítségével életnagyságú 3D bútormodelleket helyezhetünk el otthonuk bármely területére, mely lehetővé teszi az ügyfeleink számára, hogy jobban megértsék a termék jellemzőit és funkcióit.
A kiterjesztett valóság használata lehetőséget ad új kanapé vásárlása előtt álló ügyfeleinknek, hogy:
- Megtekintsék az adott ülőbútort, akár minden oldalról
- Játsszunk a különböző stílusokkal, színekkel, és mintákkal
- Mozgassuk a tárgyat a szobában, elhelyezzük a legjobb helyre
- Megnézzük, hogy az ülőgarnitúra elfér-e a helyiségben
- Kiválő ötleteket biztosít arról, hogyan fog kinézni a szoba az új bútorokkal
A megfelelő bútor kiválasztása otthonába nem egyszerű feladat. De a kiterjesztett valóságnak köszönhetően végre eltehetjük kristálygömbjeinket. Az AR kiküszöböli a találgatásokat a vásárlásból. Ezekkel a magával ragadó képességekkel az AR technológia élvezetessé, és egyszerűvé teszi az online kanapé vásárlás folyamatát, mert a digitális bútorok megekintése saját nappalijában tájékozottabbá és magabiztosabbá tesz minket, és a valós életben segít felelős döntést hozni a vásárlás mellett. .
Mi, a kanape-shop.hu-nál Hisszük, hogy a bútorvásárlási alkalmazások jövője az AR-é, és folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásinkat, hogy segítsünk ügyfeleiknek megfontolt döntéseket hozni a kanapévásárlás során. Mivel az AR izgalmas módot kínál az online vásárlásra, mely felkelti az emberek érdeklődését, bízunk benne, hogy a jövőre koncentráló kereskedőként sikerül kitűnni a versenytársaink közül, akik a bútorok online értékesítésének hagyományos módszereit alkalmazzák.